Posted by Luboš on 13th január 2020

ČLÁNKY O VÁS

Zase som sa nechal vytočiť od jedného infoportálu, ktorý ma oslovil s ponukou o inzerciu. Sympatické je, že sa nejako neskrývali tým, že za to chcú peniaze, ale aj tak sa mi táto forma inzercie vôbec nepáči. A keď že sa pomaly učím krotiť emócie a nereagovať hneď za horúca, radšej som sa nad tým trochu zamyslel a začal písať. Určite ste viacerí dostali dostali mail s podobnou ponukou:

moje meno je …… a som zástupca portálu – lifestylového magazínu, ktorý sa zameriava na hlas modernej generácie.  V minulom roku sme zaznamenali zvýšený záujem našich čitateľov o oblasť gastronómie, preto ako reakciu na túto skutočnosť pripravujeme GASTRO balík zameraný na propagáciu vybraných prevádzok, ktoré sú konceptuálne zaujímavé. Našou snahou je priniesť osvetu v oblasti kvalitných gastro služieb jednotlivých regiónov Slovenskej republiky. V rámci regiónu západ ma zaujala Vaša prevádzka a preto by som Vám chcel ponúknuť spoluprácu, ktorej cieľom je podpora povedomia a zvýšenie návštevnosti. Z našej strany ponúkame možnosť osloviť nových potenciálnych klientov, či už z Vášho okolia alebo Slovenska ako takého. Jedná sa o zvýhodnenú ponuku nášho mediálneho priestoru zahŕňajúcu článok, v ktorom popíšeme koncept a smer, ktorým sa zaoberáte, či iné pre Vás dôležité informácie. Ďalej tento článok bude publikovaný na našich sociálnych sieťach – IG a FB, kde bude zahrnutá aj platená propagácia na okolie prevádzky podľa Vašej voľby. Pre lepšiu predstavu Vám prikladám prezentáciu k tejto ponuke. Môžete tu tiež vidieť formu akou sa nám podarilo dosiahnuť nadpriemerné výsledky v oblasti propagácie prevádzok podobných tej vašej. Spolu s našimi súčasnými klientmi sme zvýšili povedomie o kvalitnej gastronómii, čo sa samozrejme premietlo aj do ekonomických výsledkov našich klientov. V prípade ak Vás táto možnosť spolupráce osloví ma neváhajte kontaktovať.


Nič proti, každý má právo si rozmyslieť, do akého typu marketingu vloží svoje peniaze a vôbec nikomu nechcem kaziť biznis, ale myslím si, že toto je tiež jeden z dôvodov, prečo veľká väčšina Slovákov žije v omyle a klamstve. Že im tu život zlepší Harabin a Kotleba. Že to, čo sa píše na internete je všetko pravda. Že keď o vás napíše startidup, či refrešer, tak ste tí najlepší zo všetkých. Veľké hovno. Pre všetkých trtkov, čo tomu veria vám tu hovorím, že za každým takýmto článkom z gastra na týchto portáloch sa skrýva platená inzercia a že keby si tá prevádzka nezaplatila, tak títo chcúbyť copyvrajteri o vás ani nezakopnú, jedine že by ich tam kamarát pozval na oslavu. A aj keď do vášho podniku chodia, lebo ho považujú za kvalitný a môžu si ho dovoliť, aj tak o vás len tak nenapíšu, lebo nemajú na to silu to presadiť, aby takýto článok vyšiel len pre to, že má nejakú výpovednú hodnotu. Z toho nemajú žiadne peniaze a prinieslo by to osoh iba vám, čo si veľmi dobre uvedomujú. A zadarmo predsa dnes nikto nič nerobí. Toto je odkaz pre všetkých vás, čo si zdieľate podobné články. Majte na to gule a k tomu že o vás napísal nejaký refrešer, dopíšte, že sme si za to aj patrične zaplatili.

Preto si oveľa viac vážim napríklad TENTO BLOG, ktorý je napísaný z duše a s láskou k miestu a k tomu, čo robíme. A že nikdy ani jeden článok nebol napísaný preto, že by sme to sami chceli alebo že by sme si za to zaplatili. Mne už to samému bolo blbé, preto že som pri Mirkiných návštevách nebol v bare, tak sa mi na tretí krát zo slušnosti podarilo dať pár drinkov na náš účet.
Alebo časopis Týždeň, ktorý uverejnil článok o Charlesovi Schumannovi s fotografiou od Borisa Németha. Ďalším jedinečným príkladom je Štandart Magazín, ktorý nám vo svojom čísle venoval niekoľko strán a o dobrých baristoch, pražiaroch a kaviarnikoch píše preto, že sú naozaj dobrí, a že nie že si za to zaplatili. Toto má pre mňa naozajstnú hodnotu, ktorou sa oplatí chváliť! Už som niekde písal, že nám tu chýbajú novinári, ktorí by mali radi bary, chodili do nich, niekedy vkladali príbehy práve do barov, zakomponovali postavy pracujúce bare schopné ovplyvňovať pozitívne dej, či len nejakú situáciu, jedným slovom, či jednoduchou vetou by dokázali pozdvihovať naše povolanie a nadchnúť čitateľa na návštevu naozajstného baru, alebo dokonca naučili vnímať mladých inak barmanskú prácu, tak ako som bol svojho času ovplyvnený ja poviedkami od Bunuela, Fitzgeralda, či Hemingwaya, že som chcel v takomto prostredí nie len že tráviť čas, ale dokonca aj pracovať, byť toho súčasťou a prežívať tieto poviedky na vlastnej koži.

Ak ste náhodou ešte niektorí neprestali v polovici čítať, tak možno takú malú radu od neskúseného tiežbychcelbyťraz novinára. Poradím vám, milí refrešeristi, startapisti a kávičkári. Oslovte dodávateľov, gastrofirmy, obchody s gastronábytkom – firmy, ktoré na malých prevádzkach tiež profitujú a v skutočnosti zarábajú oveľa viac, ponúknite im inzerciu a urobte nestranný článok o baroch či kaviarňach, ktoré sú podľa vás naozaj dobré a oplatí sa ich navštíviť, lebo je tam super atmosféra, čistý vzduch, príjemný a pozorný servis a kvalitný produkt a nie preto, že vysolili jeden mesačný plat zamestnanca na to, aby ste sa uráčili o nich napísať a dať na instagram pár storiek. Preto že týmto prístupom naozaj posuniete kvalitu gastro služieb dopredu a zlepšíte možno príjem prevádzkam, ktoré si to naozaj zaslúžia. Inak budú neznalým spoluobčanom stále posúvané gastro prevádzky ako top úžasné, ale pritom sú v porovnaní s naozajstnou kvalitou len lepším priemerom. A ako pozerám na volebné prieskumy, tých neznalých spoluobčanov tu máme naozaj veľmi veľa.
Posted by: Luboš Rácz


No comments yet!

Post your comments