IKEA GLASS part 1.
Ako to už býva, kontroverzné články, v ktorých autor niečo poriadne skritizuje a jednoznačne sa postaví iba na jednu stranu názoru vzbudí pozornosť. A samozrejme reakcie, ktoré sú v drvivej väčšine negatívne na autora článku, nenechajú na seba dlho čakať. Písanie o úspechoch kolegov, zaujímavosti na barovej scéne, natočenie reklamy na spirit s výnimočnou barovou osobnosťou vzbudí iba vlažnú odozvu v podobe prečítania článku, alebo v lepšom prípade zdieľanie článku.
Nebývalú reakciu však podľa očakávania vyvolal tento článok od Adama Slavíka na Barových Novinách.
Na jednej strane si niekto môže povedať, že Adam chcel tvrdým vyjadrením jednoznačného postoja trochu rozhýbať čísla sledovanosti a počty návštev, ktoré museli byť oproti ostatným článkom minimálne trojnásobné… Na druhej strane sa Adamovi podarilo otvoriť tému lacného skla, ktorá je v našich baroch veľmi aktuálna.
Dovolím si teda využiť tento blog, ktorý mi poskytuje viac priestoru na vyjadrenie názoru a tak z časti nadviazať na tento článok, aj keď ma netrápi typ pohárov na marmeládu, ktorý je opisovaný v článku. U nás sa bary ešte nezobudili a tento trend im trochu ušiel, inak som presvedčený, že vzhľadom na cenu by mnoho barov nezaváhalo a tak by zvýraznili kreativitu, ktorú by považovali za svoju vlastnú.
Osobne nemám proti takémuto podávania drinkov nič, pokiaľ s tým príde niekto prvý. Keď sa na to pozerám spätne, pripomína mi to štýl Matta Baxa, ktorý spôsobom servisu svojich drinko často krát vyráža dych a ústa zostávajú otvorené v nemom úžase. Je obdivuhodné, ak sa niekto zúčastní takéhoto školenia, ktoré Matt robil myslím že v roku 2009 v Prahe a inšpiráciu z neho preniesol do praxe a prekvapoval svojich zákazníkom. Potiaľto je to super. Ak však sa takýto štýl servisu dostane napríklad do pubov, či novodobých pivných reštaurícií, kde v nich podávajú oškvarkové paštéky, polievky, alebo huspeninu, treba dať od toho ruky preč a vymyslieť zase niečo nové. Bary musia mať vyšší štandard ako puby, musia udávať trend a byť miestom inšpirácie. Hosť by predsa nechcel, aby sme drinky začali predávať v pivových krígľoch… A barmani už vôbec nie… Hosť sa v našich baroch chce cítiť inak ako v pube. Návštevu v dobrom bare často krát pokladá za luxus, ktorý si nedopraje každý deň. Preto by štýl servisu mal byť určite nápaditejší a výnimočnejší…
Ten sa však nedá dosiahnuť hrubými pohármi, ktorých masové používanie v baroch má na svedomí práve Ikea./vid foto/.
Nedávno som sa rozprával s kamarátom, ktorý za pár týždňov otvára nový klub. Nešetril na interiéri, svetlách, kvalitnej aparatúre, zariadení v snahe vytvoriť atraktívne kultúrne prostredie s vysoko kvalitným zvukom, ktorý charakterizuje špičkové kluby. Keď sme sa rozprávali o pohároch, tvrdil, že videl krásne poháre v ikei a kvalitou a cenou sú bezkonkurenčné. Podotýkam, že kamarát má firmu na dovoz skla. Vyjadril sa však, že on nemá ani taký nákup, za koľko je predaj v Ikei. Poháre sú od svetoznámeho návrhára Konstantina Grčiča a vyzerajú naozaj pekne. Ale… je to stále Ikea. Rozhovoril som mu to. Našťastie stačilo pár jednoduchých argumentov. Ikeu ľudia dôverne poznajú a vedia jednoznačne určiť, že aj keď na dne pohára nie je ich logo že tento pohár, z ktorého pijú pomerne drahý drink je práve odtiaľ. A hosť v tomto prípade nechce mať to, čo má, alebo môže mať doma. Hľadá niečo lepšie, zaujímavejšie, kvalitnejšie, za čo si musí zaplatiť. To je jeden argument. Druhý, silnejší je ten, že človek vytvorí kvalitné kultúrne prostredie, pripravý kvalitný produkt a iba preto, že nedbá dôraz na detaily sa zníži na úroveň obyčajnej krčmy. Áno, tieto poháre sa používajú v obyčajných krčmách, potom v puboch, samozrejmosťou sú v aj kaviarňach a reštauráciách. Sú lacné, ľahko dostupné a majú dlhšiu životnosť. Ale znižujú štandard vo vašich podnikoch a ak sa len trošku pýšite tým, že predávate hosťom kvalitu, potom ju aj zabaľte do vhodného obalu!
Posted by: Luboš Rácz
Filed Under
-
Najnovšie články
Vyhľadávanie
Archív
- september 2024 (1)
- apríl 2024 (1)
- marec 2024 (2)
- február 2024 (2)
- december 2023 (1)
- november 2023 (1)
- jún 2023 (1)
- máj 2023 (1)
- január 2023 (1)
- september 2022 (1)
- august 2022 (1)
- máj 2022 (2)
- január 2022 (2)
- november 2021 (1)
- september 2021 (1)
- apríl 2021 (1)
- marec 2021 (2)
- február 2021 (2)
- január 2021 (2)
- november 2020 (1)
- marec 2020 (2)
- február 2020 (1)
- január 2020 (2)
- december 2019 (1)
- september 2019 (1)
- marec 2019 (2)
- február 2019 (2)
- január 2019 (1)
- december 2018 (1)
- október 2018 (4)
- september 2018 (1)
- august 2018 (1)
- júl 2018 (1)
- apríl 2018 (3)
- január 2018 (3)
- december 2017 (2)
- október 2017 (2)
- september 2017 (5)
- august 2017 (1)
- december 2016 (1)
- október 2016 (1)
- august 2016 (2)
- júl 2016 (2)
- jún 2016 (1)
- máj 2016 (1)
- apríl 2016 (1)
- január 2016 (1)
- december 2015 (1)
- november 2015 (1)
- október 2015 (1)
- september 2015 (3)
- august 2015 (3)
- jún 2015 (3)
- máj 2015 (2)
- marec 2015 (1)
- december 2014 (1)
- november 2014 (2)
- október 2014 (1)
- september 2014 (1)
- august 2014 (4)
- júl 2014 (1)
- jún 2014 (1)
- máj 2014 (3)
- apríl 2014 (1)
- marec 2014 (1)
- február 2014 (2)
- január 2014 (3)
- december 2013 (3)
- november 2013 (3)
- október 2013 (5)
- september 2013 (2)
- august 2013 (5)
- júl 2013 (4)
- jún 2013 (1)
- apríl 2013 (3)
- marec 2013 (2)
- február 2013 (1)
- január 2013 (2)
- december 2012 (3)
- november 2012 (1)
- október 2012 (2)
- september 2012 (4)
- august 2012 (1)
- júl 2012 (1)
- jún 2012 (1)
- máj 2012 (1)
- apríl 2012 (2)
- marec 2012 (3)
- február 2012 (2)
- január 2012 (5)
- december 2011 (5)
- november 2011 (3)
- október 2011 (3)
- september 2011 (4)
- august 2011 (5)
- júl 2011 (4)
- jún 2011 (1)
Kategórie
- BAR MAGAZINE (14)
- BARkultur (66)
- barmanské udalosti (2)
- BARMANSKÉ VIANOCE (1)
- BARY (3)
- DOBRÉ VECI (8)
- DRINKS (16)
- George Nemec (1)
- KNIHY (1)
- NÁZOR (11)
- Nezaradené (75)
- OSOBNOSTI (10)
- Pernod Ricard (5)
- PRODUKTY (1)
- SCHOOL OF BARKULTUR (2)
- SPIRITS (5)
- SÚŤAŽE (13)
- TIPY A RADY (11)
- UDALOSTI (29)
- VIDEO (1)
- ZÁHIR (23)
Blogroll
SK & CZ
ENGLISCH
DEUTSCH
aká malá téma dokáže postaviť česko-slovenskú barovú scénu na nohy :D, obi dva názory sú v poriadku ale na druhej strane myslím si že všetci vieme že aj keď v bare používame na naše martini kryštálový pohár nie v každom bare v česko-slovensku sú hostia ochotní to oceniť bohužial 🙁
Opäť sa vrátim k starému problému 🙂 môj názor je, že dôležitejšie ako pekné sklo v bare je prístup personálu k hosťom. Zvláštne a zaujímavé sklo len umocňuje a dopĺňa pocit zážitku. Keď je odporný čašník, myslím že málokto si všimne, či pije z kryštálu alebo ikei.
To je pravda, ale je to ina tema… kazdy problem, ktory chceme rozoberat, ci je to pouzivanie druhu skla, premiovych spiritov, domácich sirupov, prespekulovanych barmanskych technik je az druhorady. Prvorady je pristup k hostovi – ale ten ma byt pozitivny aj v krcme, pube, alebo v bare… mas pravdu, ale myslim ze ani ty, ani ja to nebudeme spominat v kazdom clanku, kde budeme rozoberat tieto temy;) ale na druhej strane, nikdy nie je na skodu si to pripomenut…
Ja som to myslel tak, že riešiť ”problém” skla má význam iba v baroch, kde toto funguje 🙂
kazdopdne jsi nahral na ‘backhand’ nekomu, komu se to paradne hodilo . . .
“ego free environment” vsem !!!
bar je o mostu, ktery poji barmana s hostem, ne o zavarovacich sklenicich .
hodne slunicka vam vsem
GN
George, máš pravdu… nepísal som ho však s úmyslom niekomu nahrávať…
nebudem sa rozpisovať, píšem druhú časť;)